Tuesday, 13 November 2012

:: Haihh . Budak Mentah Baca Novel Alaf 21 ? ::


Assalammualaikum wbt ~
Hey guys (!)

Hmm , guess what ? Haha , the school holiday has begin beb !
Yuhuu , staying at home will kill me !
 Loikk it .

Well , sejak PMR habis haritu , novel adalah peneman setia aku bila bosan .
Bila gi sekolah pun takde buat aktiviti sangat .
And bila dah ‘takde buat aktiviti sangat’ , bawaklah novel . Hehe ..
Kat sekolah , aku lah manusia yang mewujudkan budaya pembawakan novel .
Bayangkanlaa , Bella pun dah terpengaruh nak baca novel sekali !
Gulpp ?! Itukah Bella ? A boyish girl , tengking classmates bila bising , makan maggi tiga , empat
bungkus sekali lalu , pengawas yang garang , pergi CC maen game budak laki !
Adohh , ini kes dalam hati ada taman bunga nih !  - -’

Ehemm , setakat ni , aku baru je mengkhatamkan dalam 5 , 6 novel karya Aisya Sofea ,
Fauziah Ashaari , Sharifah Abu Salem and Aina Emir ..


Jendela Hati - Aisya Sofea
Farah jatuh cinta dengan suami kepada arwah kembarnya sendiri , Sarah .
Confirm sedih > nangis ! Huaaa ~ D:


 Adam & Hawa - Aisya Sofea
Korang ada tak tengok drama Adam & Hawa ? Ini dia novelnya .
Emm , mula-mula baca , bosann siket lah , tapi , bila dah sampai tengah ,
rasa geram je aku tengok Ain Hawani yang keras hati bila dipujuk Adam Mukhriz !
Isyy ,gerammm !
( pssst .. jangan kasik tau Aisya Sofea pulakk ! )
Tapi , ending dia best lah .
( Emm , terbayang Aaron Aziz & Nadiya Nissa  .. )


 Pergilah Sepi - Fauziah Ashaari
Berlakunya perkara aib menyebabkan Afiqah benci kat Syafiq , suami yang dinikahi tanpa rela .
Serius , novel ni best habis . Tabikk spring lah kat Fauziah Ashaari ! :)


 Cinta .. Tiada Akhirnya - Fauziah Ashaari
Novel ni sebenarnya sambungan cerita dalam novel ‘Ombak Rindu’ .
Sape tak baca memang rugilah ! Plot yang kreatif .
# Ombak Rindu tak baca lagi :”(
( sure terbayang Maya Karin , Aaron Aziz & Lisa Surihani bila baca nih ! )


 Tak Seindah Mimpi - Sharifah Abu Salem
Korang ada tengok drama Trilogi Cinta ? Nilah novel dia . Aku pun sebenarnya
tak tengok drama tu , bila dah baca , rasa rugi pulak tak tengok dramanya dari mula .
 Patutlah penonton drama ni sampai 2 juta orang !
Wah , pakat bersila depan TV laa lepas ni !


Tak Semanis Impian - Sharifah Abu Salem
Haa , yang ni pulak , sambungan novel Tak Seindah Mimpi .
Cite ni pun termasuk dalam drama Trilogi Cinta .
Emosi akan terganggu tengok perangai Norseha yang
mula cintakan abang ipar sendiri !
 ( over plak aku :D )


 Setulus Janji - Aina Emir
Daripada jadik adik beradik angkat , terus jadik suami isteri !
Memang sentap lah !

Haa , tu dia antara novel yang berjaya aku habiskan !
Dan yang paling bestnya , sume novel ni , aku pinjam jekk ! :D
Terima kasih banyak-banyak kepada Kak Nana & Fariha Zainal ;
Sebab pinjamkan novel tu untuk kiteee yang kedekut ni ( sukar untuk dilafazkan )
Hehe , love you more !

Hmm , pada sape-sape yang obsess bin fanatik baca novel ,
Dan tak tau nak pilih novel apa (?) ,
Novel-novel kat atas tu memang terbaikk lah untuk disantap dek mata !
Ghaha , dah sangkut ayat novel aku ni !

K laa , sudah cukup-cukup sudah .
AND ! So sorry for the silly mistakes that I’m not realize .
Byee (^^ ) ) ) ) ) ~

Wasalam

2 comments:

aini shahroni said...

2 daripada 7 novel yg adik nyatakan akak dah baca..


akak dah lama giler x baca novel sbb dh jnji dgn diri sndrir..tpi ada stu kisah yg terbuat akak terbca novel..

nk baca x? (dh bce nnti komen tau..)

http://nurainishahroni.blogspot.com/2012/09/adam-hawa.html

http://nurainishahroni.blogspot.com/2012/09/white-flag.html

Mister Phoenix said...

Muka awk mcm cikgu syida la .....

Like Sini !

Please Comments Here